Vi optimerer din oplevelse med brug af cookies


Vores datapolitik

I vores datapolitik kan du læse, hvordan vi beskytter og bruger de oplysninger, du deler med os. Vi går højt op i at sikre, at dine data er beskyttede, så når vi spørger om dine informationer til identifikationsformål, kan du være sikker på, at dine informationer kun bliver brugt i overensstemmelse med denne datapolitik. Vi vil af og til opdatere vores datapolitik på denne side, så du bør kigge med her ind i mellem.

Beskyttelse af dine informationer

Vi går højt op i at beskytte vores besøgende og kunders data – på samme tid vil vi gerne give dig den bedste oplevelse, når du besøger vores hjemmeside eller tilmelder dig vores nyhedsmail, så derfor har vi brug for din information. Den information, vi indsamler, er fx dit navn og kontaktinformationer, e-mail-adresse, postnummer og adresse, samt andre informationer der er relevante for konkurrencer, reservationer og lignende.

Data vi behandler om dig

Behandling af dine persondata sker for at kunne give dig en bedre service og sikre kvaliteten for de produkter og tjenester, som vi udbyder til dig.

Data kan blive indsamlet og behandlet af os i forbindelse med følgende kontakt med os:

  • Brug af vores hjemmeside.
  • Henvendelser til os pr. e-mail, telefon eller pr. almindeligt brev.
  • Uforpligtende forespørgsler indsendt gennem formularerne på hjemmesiden.
  • Konkurrencer, events og lign.

Data, som kan blive indsamlet og behandlet, omfatter:

  • Kontaktoplysninger fx navn, adresse, telefonnummer, mail.
  • Samtykke til markedsføring, nyhedsbreve eller konkurrencer.
  • Persondata, herunder kontaktoplysninger, i mails til vores medarbejdere.
  • Brugeradfærd i forbindelse med brug af hjemmesiden der indsamles via cookies.

Formålet med behandling af dine persondata

Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål.

Dine persondata vil udelukkende behandles ud fra de oplyste formål. Kun data som er nødvendige til opfyldelse af disse formål vil være relevante og vores behandling vil derfor begrænse sig til sådanne persondata. Vi foretager en konkret vurdering af, om det er muligt at begrænse datamængden.

Sletning af unødvendige persondata

Vi opbevarer dine oplysninger indtil formålet ikke længere er til stede, og vi har vurderet behovet for følgende opbevaringsperioder:

  • Henvendelser pr. mail til medarbejdere og kundeservice: slettes når formålet med opbevaringen ikke er til stede, hvilket er en konkret vurdering i hver enkelt mail.
  • Konkurrencer, events og lign.: Så længe der er et formål med opbevaringen. For konkurrencer vil det typisk være indtil vinderen er annonceret, og for events, indtil det er gennemført.
  • Nyhedsbreve og markedsføringsmateriale: Hvis du har givet samtykke til nyhedsbreve eller andet markedsføringsmateriale, gemmes oplysningerne indtil du afmelder dig nyhedsbrevet eller modtagelse af markedsføringsmateriale.

Samtykke

Inden vi foretager behandlingen, indhenter vi dit samtykke, eller baserer behandlingen på andet lovligt grundlag. Vi oplyser dig om grundlaget og formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor du nedenfor kan finde grundlaget for en række forskellige behandlinger.

Dit samtykke er frivilligt, og kan enhver tid trækkes tilbage ved at henvende dig til os. Du skal dog være opmærksom på, at vi ikke vil være i stand til at viderebehandle dine oplysninger, medmindre vi er retligt eller kontraktuelt forpligtet hertil.

Andre grundlag end samtykke for vores behandling af dine oplysninger

Der kan eksistere andre situationer hvor dine data behandles, hvor der ikke er gives udtrykkeligt samtykke. Dette kan være i disse situationer:

  • Acceptering af nærværende privatlivspolitik via pop-up på den pågældende side.
  • Henvendelse på mail, telefon eller almindeligt brev. Din henvendelse sker på dit eget initiativ.
  • Køb i en af vores restauranter. Eventuel indsamling af oplysninger i forbindelse med køb via betalingskort eller andet elektronisk betalingsmiddel foregår med samtidig anonymisering.

Selve beskyttelsen

Behandlingen af dine persondata foregår efter interne vedtagne regler. Reglerne indeholder instrukser og foranstaltninger med det formål, at beskytte din persondata. Vi vil altid behandle dine persondata på en måde, hvorved undgås at persondata bliver tilintetgjort, går tabt, bliver ændret, bliver offentliggjort uautoriseret, og mod at uvedkommende får afgang eller kendskab til dine persondata.

Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme data, og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner. Vi kontroller deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab, tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden og autenciteten af dine data ved hjælp af kryptering.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om et sikkerhedsbrud så hurtigt som muligt.

Videregivelse af persondata

Vi kan overlade dine persondata til følgende kategorier af modtagere:

  • Eksterne IT-leverandører
  • Vores samarbejdsparter i form af leverandører og underleverandører af varer og tjenesteydelser, fx transport og levering, til dig på vegne af os.
  • Leverandører af cookietjenester til hjemmesiden.
  • Revisorer, advokater og andre rådgivere.

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

Vil du gøre brug af dine rettigheder, og er du kunde, så kontakt os. Du har ret til at få indsigt i de oplysninger vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger. Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet, og i særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. Derudover har du ret til at få dine persondata begrænset, samt i visse tilfælde ret til at modtage dine persondata i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.

Hvis du har nogen spørgsmål angående vores datapolitik, er du altid velkommen til at kontakte os på booking@designrestaurants.dk.


Cookie-politik

Denne hjemmeside er drevet og ejet af:
Danish Design Restaurants A/S
Vestre Kongevej 4a
8260 Viby J
CVR: 14 54 04 31

Mail: booking@designrestaurants.dk
Tlf. +45 31 64 92 65

Når du benytter Danish Design Restaurants hjemmeside, www.designrestaurants.dk, accepterer du anvendelsen af cookies.

Hvad er en cookie?

Cookies benyttes på næsten alle hjemmesider og er i mange tilfælde nødvendige for at hjemmesiden virker. Cookies er små datafiler, som sendes til din computer, tablet, smartphone eller anden enhed, når du besøger vores hjemmeside. Cookies giver os blandt andet mulighed for at genkende en enhed, men ikke hvem der bruger den. En cookie er en passiv fil, der hverken spreder virus eller indsamler oplysninger fra din enhed.

Hjemmesidens brug af cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker f.eks., hvad du har lagt i en eventuel indkøbskurv, om du tidligere har besøgt hjemmesiden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta, du gerne vil have vist på hjemmesiden. Vi bruger også cookies til at målrette vores annoncer over for dig på andre hjemmesider. Helt overordnet anvendes cookies således som en del af vores service til at vise indhold, der er så relevant som muligt for dig.

Nogle af de cookies vi benytter, gemmes kun så længe din browser er åben (session cookies). Andre cookies gemmes på din enhed i længere tid (persistent cookies). Disse bruges blandt andet til at huske dine brugerindstillinger og valg, når du benytter hjemmesiden, eller til at målrette reklamer. Nogle cookies placeres af andre parter (såkaldte 3. parter) end Danish Design Restaurants.

Vi anvender altså cookies for at kunne give dig en god service og super brugeroplevelse på vores side.

Cookie-typer på hjemmesiden

Strengt nødvendige cookies
Denne type cookies hjælper med at aktivere grundlæggende funktioner såsom side-navigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies.

Statistik-cookies
Disse cookies hjælper os med at optimere brugeroplevelsen på vores hjemmeside. De indsamler blandt andet oplysninger om, hvilke sider der oftest besøges, og om de besøgende får fejlmeddelelser fra hjemmesiden. Det gøres gennem webanalyseværktøjet Google Analytics, som indsamler anonymiseret statistik.

Målrettede cookies
Denne type cookies sikrer, at du kan dele og synes godt om indholdet på vores hjemmeside. Samtidig bruges de til at målrette kampagner og annoncer, så de er relevante for dig. De reducerer også det antal gange du får vist en reklame, og hjælper med at måle effektiviteten på reklamekampagner.

Sådan afviser eller sletter du dine cookies

Hvis du ønsker at undgå brugen af cookies, skal du ændre dine browserindstillinger. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du blokerer for brugen af cookies, så får du ikke det fulde udbytte af vores hjemmeside, f.eks. kan du ikke gennemføre et køb.

Nedenfor kan du se, hvordan du indstiller brugen af cookies, afhængigt af din browser:
Internet Explorer
Mozilla Firefox
Google Chrome
Opera
Safari (iOS)
Safari (Mac)
Flash Cookies
Android Telephones
Windows Phone


Spørgsmål og klagevejledning

Har du spørgsmål til vores cookies eller ønsker du at klage over dem, er du velkommen til at kontakte os på booking@designrestaurants.dk.